måndag 9 september 2013

Tillverkning av Fönsterhylla och Växttavlor


Precis som rubriken säger så har jag fixat och donat lite i köket idag igen...
Hopplösa människa... :))
Fick idén om att ersätta hissgardinet i fönstret vid köksinredningen
med en fönsterhylla istället. Och som vanligt när jag får en idé så skall den 
självklart utföras direkt eller helst redan för en timme sedan :)
Så jag begav mig ut till vårt uthus i jakt på material till tillverkningen av min
fönsterhylla, och till all min lycka fann jag en gammal halvrutten planka i 
perfekt längd och med den fina grå nyansen som bara en gammal bräda kan ha :)
Vägg konsollerna hade jag färdigt liggandes hemma... Bara att skruva upp och ihop!

Sen det här med växttavlorna så tycker jag att det är så fint med
dessa skolplanscher med växtmotiv, men dessvärre är de ganska knepiga att
få tag på utan att bli helt ruinerad. Så jag satsade på att göra en light version istället 
av färgkopior ur en växtfloran bok. Kopian ramade jag in i en svart fotoram som 
såg alldeles för ny ut, så den fick sig en omgång med sandpapper innan jag var nöjd...
 Så nu står då nya växttavlan på min nya hylla i köket...

Nåja NYA kan väl diskuteras :) 



Färgkopiorna... Har några kvar att använda mig av till kommande projekt.


Dagens fynd :)

















Försökte få till en helhetsbild av köksfönstret med 
det var stört omöjligt när solen sken rakt in... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar