lördag 9 november 2013

DIY Måla en golvmatta...


I morse påbörjade jag lite av ett "vansinnesprojekt" så
med risk för att förstöra en riktigt bra matta så ville jag
pröva en idé jag haft och måla ränder på den... 
Tack och lov så blev slutresultatet bra och jag är riktigt nöjd
med min "nya" matta! 

Innan målning så tejpade jag ränderna med målartejp.
Hade lite extra tur när det fanns färdiga "ränder" att följa..
Sedan var det bara att måla med pensel. Färgen är vanlig svart väggfärg.







DIY  Painting a floor mat...

This morning i started a bit of a "crazy project"...
With the risk of destroying a really good rug i wanted
to try an idea i´ve had for a while and paint some stripes on it.
Thankfully the end result was good and i'm really happy
with my 'new' rug!
For painting the stripes i used regular black wallpaint...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar