fredag 13 december 2013

Åldra papper

 
Under min senaste loppisrunda så hittade jag en stor gammal apoteksflaska
som jag ju självklart blev tvungen att ha :) Enda minuset med flaskan var att den saknade
sin etikett, och det är ju lite det som gör dem extra snygga.
Så idag har jag printat en ny etikett. Men för att den skulle passa så blev jag ju tvungen
att göra så att pappret ser lite åldersbitet ut och inte är sådär kritvitt.
Vet att det finns många metoder för att “åldra” papper på, men jag valde att blanda
ca 2 teskedar snabbkaffe i lite kallt vatten som jag sedan penslade på etiketten i två varv.
Sedan fick den torka en stund innan jag kletade fast den på flaskan…
Det är ju klart att det inte blir precis som orginalet men blev ganska nöjd ändå! 
 
IMG2415
IMG2446
IMG2514
 
The last time i went to the fleamarket i bought home this old farmacy bottle.
But the bottle missed its label wich was unfortunate, but that ment that i
wanted to try and make me a new one. I printed out the new label (got it from the internet),
and for making it to look older i used two teaspoons of instant coffeé in a little bit of cold water,
wich i then brushed on my new label two times. And when it was dry i glued it to the bottle.
Turned out pretty good in the end :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar